Dagligvareslaget om Toten

Rema mistet nesten én prosent av det norske dagligvaremarkedet i fjor, tilsvarende 1,7 milliarder kroner. På det lille tettstedet Skreia har Rema-kjøpmann Jostein Augustson (27) fått føle hvor nådeløs lavpriskampen kan være.

Dagligvaremarkedet på Skreia ble skjerpet da Rema-kjøpmann Jostein Augustson gjorde sitt inntog og åpnet ny butikk på Skreia. Nå kjemper han mot Kiwi og Coops lavpriskjede Extra om et marked som begrenset seg til 100 millioner kroner. Foto: Skjalg Bøhmer Vold
Dagligvaremarkedet på Skreia ble skjerpet da Rema-kjøpmann Jostein Augustson gjorde sitt inntog og åpnet ny butikk på Skreia. Nå kjemper han mot Kiwi og Coops lavpriskjede Extra om et marked som begrenset seg til 100 millioner kroner. Foto: Skjalg Bøhmer Vold
Publisert 27. February 2018, kl. 19.04Oppdatert 27. February 2018, kl. 19.05