Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

At nesten 200 millioner mennesker bruker appen din daglig er ingen garanti for at selskapet tjener penger. Snap faller kraftig på Wall Street i etterhandelen etter at resultatene for tredje kvartal skuffer markedet. Foto: Thomas White/Reuters/NTB Scanpix
At nesten 200 millioner mennesker bruker appen din daglig er ingen garanti for at selskapet tjener penger. Snap faller kraftig på Wall Street i etterhandelen etter at resultatene for tredje kvartal skuffer markedet. Foto: Thomas White/Reuters/NTB Scanpix les mer

Teknologi

Snaptall skuffer

Underskuddet stiger i Snap, eierselskapet til bildeutvekslingstjenesten Snapchat.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Sent tirsdag kveld opplyser Snap, selskapet som eier Snapchat, at det tapte 36 cent per aksje i forrige kvartal. Analytikerne hadde forventet et tap på 15 cent per aksje.

Selskapet rapporterer om en omsetningsvekst på 62 prosent til 207,9 millioner dollar. Mens analytikerne hadde forventet en omsetning på 236,9 millioner dollar, ifølge Thomson Reuters.

Antall daglige brukere har vokst til 178 millioner i tredje kvartal, fra 153 millioner daglige brukere i samme kvartal i 2016.

Selskapet rapporterte et tap på 443 millioner dollar i tredje kvartal, noe som er vesentlig mer enn tapet på 124,2 millioner dollar i samme kvartal året før.

Snap faller etter skuffende tall

Markedet er ikke nådig mot eieren av bildechattetjenesten Snapchat etter at selskapet ikke nådde opp til markedets forventninger om stadig økende omsetning. Omsetningsveksten på 62 prosent var ikke nok til å blidgjøre investorene. Kort tid etter at resultatene ble publisert, falt Snap-aksjen kraftig på Wall Street. En knapp halvtime etter handelsslutt er aksjen ned 17 prosent.

Redesigner appen – forventer reaksjoner

Det kom frem i forbindelse med at selskapet publiserte sine resultater for tredje kvartal.

– Det er en stor mulighet for at redesignen av vår applikasjon vil være forstyrrende for vår forretning i det korte bildet, og vi vet ennå ikke hvordan adferden til våre brukere vil forandre seg når de begynner å bruke den oppdaterte appen, sier konsernsjef Evan Spiegel i en pressemelding.

– Vi er villige til å ta den risikoen fordi vi mener at det gir en vesentlig langsiktig fordel for forretningene, legger han til.(Vilkår)

Teknologi
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.