Telenor krevde telemonopol da de reddet alpint – rammer fortsatt langrenn og hopp

Hopp og langrenn holdes unna et lukrativt sponsormarked. Alpinistenes hovedsponsor har nemlig sikret seg eksklusivitet på tvers av Skiforbundets grener – til stor irritasjon for mange.

– Det har vært begrensninger for oss. Eksklusivitet har det definitivt vært. Vi må forholde oss til det, men generelt er jeg ikke for eksklusivitet utover innad i grenene, sier markedssjef hopp og tidligere skihopper Bjørn Einar Romøren. Foto: Bendiksby, Terje
– Det har vært begrensninger for oss. Eksklusivitet har det definitivt vært. Vi må forholde oss til det, men generelt er jeg ikke for eksklusivitet utover innad i grenene, sier markedssjef hopp og tidligere skihopper Bjørn Einar Romøren. Foto: Bendiksby, Terje
Publisert 8. December 2016, kl. 10.37Oppdatert 8. December 2016, kl. 10.40