Påvirkningsagenten

Forsvaret vil styrke beredskapen mot desinformasjon og fake news. Og har funnet propagandaeksperter med en litt spesiell bakgrunn.

Dataanalyse. – Det vi ser i økende grad med moderne valg, er at det avgjøres av svært få prosenter. I et land med størrelse på USA, snakker vi om titusener av velgere, sier Alexander Nix, toppsjef i Cambridge Analytica og SCL Group, som er aktivt internasjonalt innen valg- og forsvarssektoren med påvirkning som spesialområde.
Dataanalyse. – Det vi ser i økende grad med moderne valg, er at det avgjøres av svært få prosenter. I et land med størrelse på USA, snakker vi om titusener av velgere, sier Alexander Nix, toppsjef i Cambridge Analytica og SCL Group, som er aktivt internasjonalt innen valg- og forsvarssektoren med påvirkning som spesialområde.
Publisert 17. March 2017, kl. 15.00Oppdatert 30. March 2017, kl. 13.46