Fra pc-veske til «it-bag»

Tekst

Veskehit. Motenettsteder som Vogue har døpt «The tulip bag» (den beige og gule vesken i forgrunnen) til sesongens nye it-veske. Foto: Ester Grass/Linjer

Klokkeklar. – Arkitektur er en viktig inspirasjonskilde for oss, sier Chong. Klokkekolleksjonen, lansert i fjor, er blant annet inspirert av operaen i Oslo. Foto: Ester Grass/Linjer

Norske Linjer gjør suksess med en helt ny forretningsmodell, og designmerkets veske ble utsolgt før lansering.

– Michael Kors, Kate Spade, Tory Burch. Vi vil bli en av de virkelig store moteaktørene, sier Roman Khan, ene halvdel av det fremadstormende, nettbaserte tilbehørsmerket Linjer.

Khan, som opprinnelig er fra Oslo, lanserte Linjer sammen med sin kanadiske partner Jennifer Chong, via folkefinansieringsplattformene Indigogo og Kickstarter for tre år siden. Nå er de kjent for sine populære, minimalistiske klokker og skinnprodukter, og har ifølge motenettsteder som Vogue, Nylon og Refinery29 laget årets it-veske, «the tulip bag».

Fakta: Linjer

Norsk-kanadisk nettbasert tilbehørsmerke startet av Jennifer Chong og Roman Khan i 2014.

Aktuell med lansering av vesken «tulip».

linjer.co

Veske-hype