Høymessen

Tekst

Oslo Design Fair vil skape mer kompetanse i bransjen.

Tolker trendene. Temaet for Oslo Design Fair denne høsten er «Togetherness». Temaet blir tolket på forskjellige måter, blant annet med en trendutstilling. Foto: Studio Dreyer Hensley, styling: Kirsten Vistad

Oslo Design Fair vil skape mer kompetanse i bransjen.

– Ambisjonen er å gjøre Oslo til en designdestinasjon, sier Grete Sivertsen.

Fakta: Oslo Design Fair

Design- og interiørbransjens innkjøps­messe på Lillestrøm

1.–4. september

oslodesignfair.no

I januar ble hun leder for Oslo Design Fair, som samtidig fikk ny visuell profil, designet av Bielke & Yang. Tema for helgens messe, som samler over 400 utstillere, er «Togetherness». Messens trendutstilling er kuratert av de fire stylistene Kråkvik & d’Orazio, Kirsten Visdal og Silje Aune Eriksen. De to norske utstillingene «Structure» og «Norway New York», som ble vist i Milano og New York i vår, er hentet hjem. Journalister fra New York og Miami er på plass. Og norske møbelprodusenter som Tonning & Stryn deltar for første gang.

– Vi ønsket å ha med noen spydspisser som løfter kvaliteten på messen, sier Sivertsen.

Nytt er også at messen samarbeider med aktører som Galleri Format ute i byen. Selve messen er kun åpen for bransjefolk.

– Hvorfor åpner dere ikke for alle?